FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

onsdag 20 maj 2015

Extra sparande denna månad

Vi har lyckats spara undan 10 000 kr extra denna månad som redan först över till vår KF.
Hurra för detta!

För delar av denna summa kommer aktier via teckningsrätter i Vardia att köpas för 1 NOK/styck. Generellt är jag väldigt negativ till bolaget och hade helst blivit av med hela innehavet när jag sålde för ca 11 NOK. Nu känns det som att vi inte har något val och i bästa fall kan köpen av aktier för 1 NOK styck ge lite plåster på såren, blir det ner i källarn helt och hållet så är det liksom bara att löpa linan ut. Det handlar om en begränsad summa i dagsläget så smällen blir inte så stor trots allt. I detta redan miserabla läge och skräpvärdering så känns det som att uppsidan är större men det får framtiden utvisa.

För att muntra upp mig så tittar jag ibland på Vardias konkurrent Protector. Där kan jag glädjas åt en sinnessjuk värdeutveckling. Mina inköp, i huvudsak kring 18 NOK, är nu värda mer än 75 NOK så där kan man verkligen inte klaga! Synd bara att man inte köpte fler av denna aktie istället för Vardia när det begav sig! :)

Jag har ökat en del i befintliga innehav i ISK:en när vi hade några dagars nedgång.
Likaså inköptes teknikkonsulten Sweco. Politiska satsningar på byggandet och även inom infrastrukturen lär komma. Åtminstone hoppas jag på att regeringen utnyttjar lågräntemiljön för detta.

Annars är det bara att konstatera att utdelningar trillar in här och där. Akeliuspreffen känns väldigt trevligt värderad för nya inköp just nu men vårt innehav är redan stort, vi får se.


Jag får återkomma med ett månadsbokslut inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar