FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

lördag 28 november 2015

Månadsrapport november


November månad var mörk och sorglig på ett större plan och jag tänker då på händelserna i Paris. Ingen idé att ens försöka begripa eller förstå logiken hos de som utförde detta hemska.

För vår egen del hände inte så mycket. Fokus har legat på andra aktiviteter som jobb och småbarnsliv. Ett spontaninköp i VRX ondgjorde jag mig över i ett tidigare inlägg. Igår när Avanza hade courtagefri handel i USA ökade jag lite i HCP och köpte en mindre post i WFM. Detta inköp är något mer genomtänkt eftersom jag ser en global hälsotrend och mer medveten konsumtion även i staterna. Bolaget har gått riktigt knackigt på senaste och jag ser en viss säkerhetsmarginal på nuvarande nivåer.

Nysparande blev 30000kr

Ett antal tusenlappar i form av utdelningar har tickat in från bland annat SAS pref och Akelius.
Jag har ifrågasatt vårt relativt stora innehav i Akelius pref som verkar mättad och parkerad på 300kr, ca 20kr under mitt GAV. När en ny plötslig emission kommer kan kursen gå ner ytterligare. Därför överväger jag att minska innehavet.

Isk:

   
 Depåvärde utifrån tillgångsslagSEK Andel  
 Likvida medel5 532,900,82% 
 Aktier669 014,7999,18%
 Summa  674 547,69100,00%

KF-A

186 115,78 SEK

KF-N
DEPÅVÄRDE270 644 SEK
Trad.depå
DEPÅVÄRDE64 179 SEK
Här deltog vi i Swecos nyemission för att förvärva Grontmij. 12 nya aktier för 81kr, som hittat.

Värdet i skrivande stund summeras till: 1195 tkr vilket är 50tkr mer än förra månaden. Nysparande och utdelning står för största delen av dessa även om aktierna på totalen utvecklats svagt positivt. 

Trevlig första advent!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar