FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

torsdag 13 september 2018

Sålde halva FB-innehavet igår.

När jag insåg vad EU röstat igenom . Jag tycker det är klart anmärkningsvärt att detta gick igenom och tror vi bara TYVÄRR sett början av den här typen av försök från politiker att tygla de stora tech-giganterna. Den politiska risken är helt enkelt större än jag befarat och trodde nog att om något sådant skulle ske så skulle det komma från mr Trump.

Jag tror fortsatt på FB:s affärsmodell så behåller hälften som en medelväg även om det säkert blir motigt för aktien framöver.

Bildresultat för tumme ner

1 kommentar:

  1. Jag kan bara hålla med dig om det otroligt anmärkningsvärda i politikernas åtgärder. Det handlar dock inte om tech jättarna i sig, utan snarare om starka agendor hos påverkansgrupper som tex gammelmedia, vilka tror att det fungerar att vrida klockan tillbaks till tiden före internet. Lite som när hästar ersattes av bilar. Eftersom folket också röstar helt fel så vill politikerna med detta även strypa tillgång till informationsflöde. Så det är win-win ur politikers perspektiv. EN riktigt farlig utveckling detta.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com/

    SvaraRadera