FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

söndag 8 februari 2015

Bevakningsportfölj på g

Jag har börjat skapa en bevakningslista genom Googlefinance där det är enkelt att lägga upp en portfölj. Aktuell kurs och annan nyttig info finns samlat, även ett visst nyhetsflöde till respektive aktie.



Jag lägger in en fiktiv transaktion för respektive aktie som är min mål/önskekurs för inköp. Jag kan då enkelt se hur långt ifrån respektive aktie befinner sig ifrån målkursen.


Framtagande av målkurs är ju inte så enkelt men det är helt enkelt vad jag är beredd att betala (rätt eller fel må så vara). Just nu ser jag att KO, MCD är aktier som ligger ganska nära inköp.

Jag lägger även in aktier som fångar mitt intresse även om jag inte äger dem som HCP t.ex (En REIT som bloggaren Petrusko bl.a skrivit om)

Detta kan te sig basalt och grundläggande för många inom bloggosfären att ha en bevakningslista men jag har inte haft tillräckligt bra rutiner för detta ännu så jag tycker jag varit duktig (vilket även är ett delmål för året att få till)!

Återstår att dokumentera transaktioner och utdelningar på ett bra sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar