FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

onsdag 22 april 2015

Högt och lågt från surret därinne.

Därinne avser hjärnan eller själen, vad vet jag.

Vid frukosten idag tänkte jag: Jag måste komma ihåg att teckna Tobii. Det glömdes naturligtvis bort efter att man satt på sig arbetstagarkepsen och konstaterade surt att jag missat deadline. Sannolikt blir den galet övertecknad så det gör egentligen inget. Ska bli intressant att se hur mycket den stiger första handelsdagen. Grattis alla ni som tecknat och som har tur att få tilldelning, det blir garanterat en god affär att vara med från start på börsen. Inte förvånad om vi ser tvåsiffriga procentsatser första handelsdagen.

(Vad hände förresten med Lexington som var så hajpad för några månader sen?
Den stack från teckningskursen 40 kr och har stabiliserat sig en tia över det.)

Har lyssnat på ett strålande avsnitt av fondpodden som går från klarhet till klarhet. Ett sant nöje att lyssna! Senaste avsnittet om makro var väldigt bra. Staffan Hansén, förvaltningschef på Storebrand och SPP, gav en bra vägledning genom världskonjunkturen. Det fanns en tidning när jag växte upp som hette: en Ding-Ding värld, minns ni den? Där befinner vi oss just nu!

Jag har många lösa investeringstankar som inte kommer till skott.

Köpa Disney, äga och nyttja för att få barnen intresserade av aktier så småningom. Frost2, Star Wars mm, kan inte gå fel.

Titta mer på Kone, vill utöka med defensiva bolag som kommer ha långsiktigt goda framtidsutsikter och som är marknadsdominerande.

Se över portföljen generellt och sänka risknivån ytterligare, snart smäller det. Öka i Telia?

Hinna läsa fler investeringsböcker...det ger mycket, mer än all snabb info.

Hinna göra mer inlägg här som ger mig mer insikt om mig själv som investerare

Mycket som ska hinnas med!...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar