FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

tisdag 30 januari 2018

Hemcheck - en av våra kryddor

Mina teckningsoptioner i Hemcheck avser jag att nyttja fullt ut för att erhålla fler aktier i bolaget. Varje TO ger rätt av förvärva en aktie för 6kr (introduktionskursen). När stamaktien och TO handlades en bra bit under teckningskurserna fyllde jag på med TO och förhoppningsvis blir det en fin affär. Samtidigt späs aktiestocken ut men det har ju varit en del av spelreglerna från början och med tillskottet så ökar kassan ordentligt (va 28 mkr) och därmed minskar behovet av ytterligare nyemission framöver. Bolaget har redan gett några spännande triggers under 2017 och sannolikt kommer fler under 2018  som  kan ge "tjurrusningar". Första är en godkänd ce-märkt produkt. Här har ledningen varit tydliga med att detta kommer ske under 2018. Här måste bolaget leverera för det ligger mer eller mindre i korten nu. Nästa trigger är det parallella spåret med blodgasprover och hur stor marknad som finns inom detta. Här har bolaget inlett ett praktiskt samarbete för att undersöka saken i sjukhusmiljö: 23/1 2018: " HemCheck Sweden AB meddelar idag att bolaget tecknat ett avtal med Region Västmanland avseende en studie för att kartlägga förekomsten av hemolys i blodgasprover tagna vid akutmottagningen på Västmanlands Sjukhus i Västerås."

Resultatet blir spännande då detta verkar väldigt dåligt undersökt generellt och som jag förstått så testas aldrig den här typen av prov för hemolys i normalfallet.

Nästa stora sak är att man inlett samarbete med SHL avseende tillverkning av engångstester. SHL äger även aktier i bolaget och är erkänt skickliga.

Så här skriver vd i bokslutet: "2018 blir spännande. Det är året då vi kommer att få se HemCheck transfor- meras från renodlat forsknings- och utvecklingsbolag till en marknadsaktör med kommersiellt gångbara produkter. Jag ser fram emot den resan."
Annelie Brolinson, Verkställande direktör

Jag ser priset på produkten och deras förmåga att sälja in behovet som helt avgörande för hur framgångsrikt bolaget kommer bli. Än så länge har jag fått ett gott och jordnära intryck av ledningen som gör att jag ser fram emot 2018 med fler aktier i portföljen.

Här nedan är purfärsk presentation från Aktiedagen i Lund ikväll
http://hemcheck.com/nyheter/foretagspresentation-pa-aktiedagen-30-1-i-lund/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar