FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

lördag 21 september 2019

Pensionskapital

Jag räknar egentligen inte med att den allmänna pensionen kommer ge mig särskilt mycket i framtiden, det är inte värt att chansa men gick ändå in på minpension.se och tittade vad jag hade.
Där fanns ca 2,5 mkr fördelat som ca 1,5 mkr allmän pension  och ca 1 mkr tjänstepension. 
Min premiepension utgör nära 25%,  353 000 kr vilket får anses väldig bra då avsättningen är 2,5% av de 18 som sätts av. Jag har jobbat ca 15 år. Som en jämförelse med min ålderskategori Får jag tydligen bättre pension än 91% av referensgruppen, klart godkänt! 


Edit: Fruns motsvarande belopp är 1,8 mkr så man ser att det gör ganska stor skillnad i hur snabbt man får upp lönen och hur man lyckas förvalta kapitalet.

Hur presterar ni? 
Hur investerar ni? 
Just nu har jag mycket guld i min premiepension, ett lyckat drag. 
Ha en finfin helg! 



3 kommentarer:

  1. Det finns tyvärr allt för många faktorer som talar för pensionssystemets sammanbrott, så själv räknar jag med typ 0,3 multiplicerat med de siffror som ges, samt att de kommer höja åldern för uttag. Om det är någonting som är helt säkert i denna värld så är det att man aldrig ska lita på ett löfte från politiker.
    Mvh investera-pengar.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, att förlita sig på politiska prognoser är dömt att misslyckas. Förstår eg inte merparten av svenska folket som tror att det bara kommer ordna sig (dvs låter någon annan hantera sin framtid). Ta kontroll, spara åt dig själv.

      Radera
  2. Emergency Cash Loans Hello Everybody, My name is Mrs. Phyllis Sue South. I live in UK London and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $350,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 2 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $350,000.00 U.S. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs. Phyllis Sue South that refer you to him. contact Dr. James Eric via email: financialserviceoffer876@gmail.com Whats-App +918929509036

    SvaraRadera