FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

torsdag 2 augusti 2018

månadsrapport juli

Juli månad bjöd på en del rapportrusningar och en del sänken. Utöver Apple som man alltid verkar kunna lita på så är det det sistnämnda som ligger mig närmast idag då jag i förra inlägget gjorde klart och tydligt att vi ökat i LeoVegas vilket visade sig vara ett dåligt beslut. Aktien backade över 14 procent. Det var inte det rapporterade kvartalet som var under förväntan utan de första veckorna i juli som utvecklats under förväntan enligt vd. 

Det vill säga, lite av en storm i ett vattenglas men det är klart att om man inte växer som väntat (det är ju tillväxt som är fokusordet här) så är det oroande. Jag väljer att vara lite cool och se hur HELA nästa kvartal utvecklar sig. Jag tyckte reaktionen var något överdriven och ökade faktiskt lite på botten. 

Facebook gick vi också in i efter rapport som sänkte aktien med över 20% på en dag. Ännu ingen uppstuds och kanske var vi för snabba "påt". Jag ser ingen katastrof som hägrar, bara lite sämre resultat och det borde vara inprisat men det är ju omöjligt att veta. 

Slutligen verkar det som att det var rätt beslut att minska i Tesla-kortning innan rapport. Bolaget spår en ännu ljusare framtid (även fast man bränner mer pengar snabbare än någonsin) och bolaget belönades med 9 procent upp i efterhandeln, återstår att se om dagens handel bibehåller denna nivå. 

Månadsspar: Blott 10 000 kr

Månaden har utvecklats bra. 

Värde (tkr)
Avanza KF: 963
Avanza PF1: 128 
Avanza PF2: 116
Nordnet KF: 418 
Nordnet AD: 84
Aktieinvest ISK: 663
Aktieinvest IPS: 60
Summa: 2,43


1 kommentar: