FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

tisdag 18 september 2018

Sålt Skistar

Idag avyttrades hela innehavet till fina 208 kr.
Jag skrev om bolaget här: https://varaplaceringar.blogspot.com/2017/12/en-passande-vinteraktie.html?m=1 det var även i de vevorna som vi köpte 200 st aktier och nu ansåg jag att värderingen var stretchad. Jag återkommer gärna som aktieägare igen men då behöver jag veta att flygplanssatsningen i Sälen kommer i mål och ger utländska gästers närvaro. Vill också se hur införd skolplikt i förskoleåldern påverkar. Även stökig bostadsmarknad och att höjda räntor rycker allt närmare och det tror jag kan slår hårt på hushållens ”lyxkonsumtion”.

Tack och förhoppningsvis på återseende!

EDIT 181003: Behåll vinnaraktierna! Nu 240-ish efter mkt fin rapport och höjd utdelning. Trodde inte vi skulle överraska så här mkt. Synd men får glädjas åt vinsten vi gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar