FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

lördag 15 mars 2014

Tar rygg på bloggproffsen

Kändes som att det var köpdags ikväll...

Det blev tre bolag som alla finns i min portfölj tack vare andra bloggare som uppmärksammat mig på bolagens värde i förhållande till pris.

HändelseVpPrel. antalBeloppOrder utförs
KöpBON30,696294 000,002014-03-17
KöpCitigroup ...12,882454 000,002014-03-17
KöpPhilip Mor...3,893892 000,002014-03-17
Summa:10 000,00
Känner ni igen bloggarna bakom bolagen?

BON = Lundaluppen
Citigroup = Ägamintid
PM = Defensiven m.fl

Eftersom jag inspireras och imponeras av dessa "proffsbloggare" och deras förmåga att göra riktigt bra bolagsanalyser så kunde jag inte låta bli att ta rygg. Suck, tänker flera av er utomstående läsare/följare, en till blogg som tar rygg på de få bloggproffsen... Japp, jag tror redan mig ha erkänt att jag, J, inte är i närheten av att vara samma analytiker som ovan nämnda bloggare men läser med spänning deras analyser och ser då själv att värdena i bolagen känns intressanta till dagens nivåer. Jag har via dessa eminenta bloggare blivit uppmärksammad på bolagen och fått mycket info serverad på silverfat (TACK!), därefter gjort min egna bedömning och fattat ett köpbeslut. Är ganska trygg i att samtliga av dessa bolag står högre inom några år och under tiden ger de ju oss utdelning (Citigroup blir man dock inte rik på utdelningen av just nu men förhoppningsvis i framtiden).

Vill även passa på att hylla en till bloggare som skriver djärvt och skarpt - Fundamentalanalys. Gillar nu särskilt detta inlägg (eftersom vi råkar vara husägare :)).

http://fundamentalanalys.blogspot.se/2014/03/kop-hus-och-mark.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar