FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

söndag 16 november 2014

Atlant Stability - Varför då?

Nä, nu har jag tröttnat på seg avkastning. Fonden har sen inköp för ca ett halvår sedan gett mig ca 450 kr i avkastning på 100 000 kr, i linje med eller till och med under bankräntan från vilken bank som helst idag. Duger inte!

Därför säljer jag hela innehavet och överväger att, trots höga börsnivåer, placera detta i hög direktavkastare, typ Telia eller i preferensaktie inom fastighet. Eftersom jag redan har drygt 130 000 kr i Akelius nu (innehavet har värdeökat lite och utdelat 2000 kr) så känns det mer bekvämt att köpa annan preferensaktie. Funderar på Klövern som nyemitterar nu vilket pressat ner kursen en del. Behöver göra lite mer research. Ni som läser får gärna ge mig input i kommentatorsfältet.

Vad skulle du i dagsläget placera 100 000 kr som inte ska användas på många många år?

Utöver detta belopp ligger ca 50 000 kr i kassan på ISK och "skräpar" och det är inte så smart att skatta på likvida medel...

1 kommentar:

  1. Amerikanskt kanske? Kortnamn (månadsutdelare)
    * SDIV
    * SPFF
    * MAIN
    * LTC
    * O

    SvaraRadera