FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

måndag 20 januari 2014

Kinnevik är inte lika het längre

Nu verkar "Mr Market" ha fattat att Zalando är skyhögt värderat och Kinneviks aktiekurs faller.
Kinnevik är i skrivande stund ner över 6% och jag tycker det är helt rätt.
Utöver Zalando finns fler, enligt mig tveksamma innehav, ex. CDON. Jag inbillar mig att Amazon kommer mörda CDON den dag de bestämmer sig för att gå in i Sverige, vilket det ryktas om inte är allt för avlägset. Enda chansen är om Amazon köper upp CDON för att bli av med dem men jag tror inte det kommer behövas.

Jag sålde vårt innehav av Kinnevik för flera månader sedan när jag satte mig in i innehaven och fick en dålig känsla, särskilt efter ett besök på Zalandos röriga webbplats.

Hoppas nu att marknaden går in i Ratos istället och ger den ett uppsving.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar