FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

fredag 15 december 2017

Minskat i USA

Jag har lättat på en del amerikanska innehav. Jag tycker det börjar brännas nu.
Med viss tvekan sålde jag hela innehavet i Hibbet Sports som dubblats i värde sen jag slog till. Aktien fick verkligen ett lättnadsrally efter förra kvartalsrapporten och nu finns en del förväntningar i kursen igen. Då tackade vi för oss och kanske på återseende igen men nu vill jag avvakta och se hur deras e-handelssatsning fortskrider bland annat.

Andra innehav som försvann var Starbucks. Jag gillar deras koncept men är lite rädd att man börjar få det svårt med tillväxten och att hålla kvar allt fler i premiumsegmentet. När nyhetens behag lagt sig. Kaffet är ju för  dyrt helt enkelt och gemene man för snål. Sen finns aspekten att ökad online-handel leder till färre spontana besök i galleriorna. Jag ökade lite efter deras rapport som var en besvikelse och nu har den återhämtat sig bra. Har svårt att motivera ett p/e på över 30.

Lättade också på en del Disney tyvärr. Dagens deal trodde jag inte var så säker som den verkar vara och det känns lite surt men har kvar en del. Detta blir spännande, tänker på framtida streamingkanaler. Kanske borde man nu övervägs att korta Netflix?

Hurusom känns det bra att ha skaffat sig lite kassa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar