FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

fredag 22 december 2017

Stuvat om i gaming-pensionsportföljen

Just denna portfölj är vikt åt dataspelsbolag. För några dagar sedan sålde jag av Electronic Arts och Logitech. EA känns fullvärderat för stunden och L-tech har backat en del sen inköp och jag tröttnade helt enkelt plus att även om jag gillar deras produkter så är det inte samma trigger/potential som kan ske i ett utvecklande spelbolag där ett lyckat spel kan innebära en rejäl "game-changer". Av just den anledningen växlade jag över till norska mobilspelsbolsget Funcom och finska Nitro games, båda med intressanta titlar. För resten av slantarna köpte jag ETFMG Video Game Tech ETF. Passar på att skaffa ETF nu innan de idiotiska EU-reglerna gör att åtminstone Avanza plockar bort amerikanska ETF:er från utbudet.

Klara, färdiga, spela (vidare)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar