FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

torsdag 18 september 2014

Jag är inte särskilt glad på Swedbank just nu. Våra Akeliuspreffar verkar ha slarvats bort av de! Hade inget innehav bokfört innehav på min, för detta ändamål, särskilt nystartade ISK på Swedbank när jag kollade igår som var likviddatum.

De kunde inte förklara varför när jag ringde och påtalade detta. Blanketten skickades in av mig i god tid, likvider fanns tillgängliga på angivet konto. Begriper inte vad som strulat förutom mänskliga faktorn på Swedbank. Som jag begrep hade de fått in min teckningsanmälan, annars hade det ju kunnat vara posten som slarvat med postleveransen även fast det hör till ovanligheterna.

Om jag nu inte får de 400 preffar jag hade rätt till kommer jag att kräva Swedbank på kompensation!

-----

Är f ö sugen på att utöka med fler preferensaktier inom fastighetssektorn då jag tror att de står emot bear-market bättre och ger fin direktavkastning.
Är faktiskt även lite lockad av SAS-preffen på dessa nivåer. Bolaget gnetar på med rejäla besparingsprogram och går trots allt ok. Jag tror att det ska mycket till (läs statligt ägd) innan bolaget ställer in sina betalningar. 10% är ruggigt bra avkastning till som jag anser idag vara ett medelriskbolag. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar