FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

måndag 22 september 2014

Tröstköper Mekonomen och SAS Pref

En sur och blöt dag och en halvsur börs. Likaså jag är sur i avsaknad av ägande av Akelius Preferensaktier som jag tecknat mig för till attraktivt pris. Jag fick dem ej och orsaken är ännu dolt i dunkel eftersom Swedbank inte behagat återkomma i ärendet. Jag har hopp om att Swedbank löser detta men under tiden så tröstköper jag Mekonomen (tidigare innehav) och SAS preferensaktie.

Mekonomens VD gjorde insiderköp i fredags. Blott 1000 aktier men ändå en signal att han anser bolaget vara köpvärt på dessa nivåer. Jag handlade 40 st nya för 158 kr.

SAS preffen ger nu över 10% årsavkastning i dagsläget. Jag vet att risken är förhöjd men anser att risk-reward är överkomlig och investeringsbeloppet är blygsamt, 20 st för 430 kr styck.

Återstår att se om det var bra eller dålig tajming.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar