FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

måndag 8 september 2014

Tack E-lux

Idag gick köpet i lås (länk) och bolaget stiger ytterligare på börsen.

Eftersom kursen redan gått starkt under förra veckan tror jag att marknaden (som vanligt) överreagerar något och väljer att sälja av 50 st aktier nu på 198,80 som motsvarar ca 25% upp sen jag köpte.

Behåller 40 st aktier om jag skulle ha fel. kommer sälja dessa med om kursen går under 190 kr.

PS: E-lux innehavet är en del av min kortsiktiga portfölj. Jag har tidigare ägt och sålt bolaget med god vinst, när kursen föll ca 11 procent på en dag efter svag kvartalsrapport (apropå det där med att marknaden överreagerar).


1 kommentar:

  1. För info såldes övriga 40 aktier på 201,50 kr vilket är riktigt bra! Kursen steg ytterligare på höjda riktkurser.

    Jag tror dock att börsen kommer vara lite darrig framöver så att kursen kommer falla tillbaka under 200. Vi får se om jag gjorde rätt. Oavsett blev det en fin vinst!

    SvaraRadera